לומדים לחקור נתונים במסגרת פרוייקט הראדון

חווית הלמידה של נערה בת 13 המשתתפת בפרוייקט הראדון
עקרונות הפעלה
עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות
אנחנו באמצע פרוייקט הראדון. בפרוייקט, אני חוקרת נתונים של ראדון שמדענים אספו במעבדה של המדענים. דרך המחקר אני עוזרת לחוקרות ללמוד על איך ילדים מסתכלים על נתונים. אני עוזרת ככה גם למדענים לגלות את "טווח הטעיה" של הבקבוקונים שפיתחו. אני עובדת עם ילד נוסף. הוא נותן לי את צורת ההסתכלות שלו ששונה לפעמים משלי, וככה אני רואה עוד דעות ואולי דברים שלא שמתי לב אליהם בעצמי. זה עוזר לי לפתח את ההבנה שלי לגבי מה שאני רואה. המחקר מאוד מהנה. בבית הספר למדנו איך לחקור נושא שמעניין אותנו, בלי להתייחס ליוצאי דופן ולהבדלים באוכלוסיה שחוקרים. במחקר הזה המדענים חוקרים יותר לעומק, והם צריכים ללמוד את התנהגות הראדון בצורה מדוייקת מאוד, כי זה חומר שעלול לסכן. אני מרגישה שלמדתי הרבה מאוד מהמחקר על הראדון, על חומרים, על איך מדענים חוקרים, באיזה כלים הם משתמשים, למדתי על תהליך המחקר האמיתי. עכשיו אני יודעת יותר איך להשתמש בתוכנה טינקר שהיא כלי מאוד נוח לחקר נתונים, אני מכירה יותר את הראדון, שזה נושא מאוד חשוב ואני לומדת מושגים חדשים שלא הכרתי קודם וקשורים לחקר נתונים.
פרוייקט
הראדון