כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

המורה, החלזונות אכלו לי את המחקר

story image

מה עושים כשהמציאות משנה את שאלות המחקר 

עקרונות הפעלה

עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות

עיסוק בתכנים מורכבים

חשיפת לומדים לרוחב היריעה של השיטה המדעית

תמיכה בהתאמת פעילויות להקשר מקומי

גישור בין למידה בכיתה ומחוצה לה

למדו עוד על עקרונות ההפעלה

בעבודת החקר של תלמידי בית ספר 'ויצו הדסים', הם רצו לבחון הבדלים בפריחת האירוסים באזורים שונים ליד בית הספר - מדוע באיזורים אחדים האירוסים מתפתחים לפרי ובאחרים לא משלימים את מחזור הרביה. החשד נפל על דבורי הדבש שאינן המאביק הטבעי של האירוסים ולשם כך יצאו למחקר. התלמידים סימנו חלקות, יצאו למדידות, חיכו בהתרגשות לפריחת אירוס הארגמן, אבל אז הופתעו לגלות תופעה שמנעה מהם להשלים את המחקר - חלזונות טיפסו על גבעולי האירוסים וזללו בהנאה את הפרחים, לפני שהספיקו לעבור האבקה והתפתחות של פירות.  לאור המצב, התלמידים שינו את שאלות המחקר ולמדו שחקר אקולוגי בשדה הוא אינו צפוי, מפתיע ומעניין. הם גילו כי בניגוד לניסויים שהם עורכים בשיעורי מדעים, במחקר התשובות אינן מיידיות.  

פרוייקט

אירוסים

open project
user avatar

יעל בן נון

היינו שמחות לדעת עוד!

11/11/2020 15:39:04

user avatar

יעל בן נון

1. למה החשד דווקא על דבורי דבש?

11/11/2020 15:39:44

user avatar

יעל בן נון

2. באילו מכשירי מדידה השתמשתם?

11/11/2020 15:40:34

user avatar

יעל בן נון

נשמח לשמוע על התפתחות המחקר לאחר התגלית עם החלזונות. איזו שאלת מחקר חדשה שאלתם?

11/11/2020 15:42:07

user avatar

אירית

מה הציעו התלמידים להמשך מחקר חדש?

11/11/2020 15:44:24

user avatar

אירית

אם היו חוקרים על פרחים אחרים האם היו אותם ממצאים?

11/11/2020 15:45:26

user avatar

הילה שפט

התלמידים מדדו את טמפרטורת הקרקע והאוויר, הם חישבו את אחוז הפריחה בכל חלקה ומדדו את גובה הפרחים.

15/12/2020 15:27:18

user avatar

הילה שפט

האירוסים מואבקים ע"י דבורי בר זכרים הלנים בפרחים. פרחים אחרים מואבקים בדרכים אחרות ולכן תצפיות על האבקה לא היו מספקות את אותם הנתונים.

15/12/2020 15:29:16