המורה, החלזונות אכלו לי את המחקר

מה עושים כשהמציאות משנה את שאלות המחקר
עקרונות הפעלה
עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות
בעבודת החקר של תלמידי בית ספר 'ויצו הדסים', הם רצו לבחון הבדלים בפריחת האירוסים באזורים שונים ליד בית הספר - מדוע באיזורים אחדים האירוסים מתפתחים לפרי ובאחרים לא משלימים את מחזור הרביה. החשד נפל על דבורי הדבש שאינן המאביק הטבעי של האירוסים ולשם כך יצאו למחקר. התלמידים סימנו חלקות, יצאו למדידות, חיכו בהתרגשות לפריחת אירוס הארגמן, אבל אז הופתעו לגלות תופעה שמנעה מהם להשלים את המחקר - חלזונות טיפסו על גבעולי האירוסים וזללו בהנאה את הפרחים, לפני שהספיקו לעבור האבקה והתפתחות של פירות. לאור המצב, התלמידים שינו את שאלות המחקר ולמדו שחקר אקולוגי בשדה הוא אינו צפוי, מפתיע ומעניין. הם גילו כי בניגוד לניסויים שהם עורכים בשיעורי מדעים, במחקר התשובות אינן מיידיות.
פרוייקט
אירוסים
תגובות

11/11/2020 15:39:04

11/11/2020 15:39:44

11/11/2020 15:40:34

11/11/2020 15:42:07
11/11/2020 15:44:24
11/11/2020 15:45:26

15/12/2020 15:27:18

15/12/2020 15:29:16