כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

גם אב הבית השתתף במחקר

במחקר היה צורך להשיג פלטות לבניית מאורות לעקבות. פניתי לאב הבית שיעזור לקנות את הפלטות הוא יצר קשר ישיר עם אסף קיבל פרטים דאג להצעות מחיר ורכש את הפלטות. כשהפלטות הגיעו משה אב הבית הדריך את התלמידים.

עקרונות הפעלה

עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות

שילוב לומדים בהוראת עמיתים

יצירה ושימוש חוזר בתוצרי תלמידים

תמיכה בהתאמת פעילויות להקשר מקומי

גישור בין למידה בכיתה ומחוצה לה

גישור בין תלמידים, מורים ומדענים

למדו עוד על עקרונות ההפעלה

משה נכנס לכיתה הציע לשייף את צידי הפלטות חילק לתלמידים נייר זכוכית והדגים את הפעילות. אחר כך לקח כל פעם קבוצה לחדרו לחורר את הפלטות וחזר לכיתה להסביר ולהדגים איך לחבר את הפלטות עם האזיקונים.

לפני החיבור בין הפלטות צבענו בפחם שני שליש חיצונים של הפלטה ובאמצע שידכנו טפט שקוף שהשארנו עליו את הנייר עד ההנחה בשטח כדי שלא יתלכלך.

חיברנו עם אזיקונים שוב בליווי משה בשיעור כאשר הוא מראה לתלמידים איך לעבוד נכון עם האזיקונים ובסוף גם לחתוך את העודפים באזיקון.

משה הגיע לשיעורים בשמחה. מלא התלהבות והייתי אומרת גם גאווה שהוא יכול להעביר מהידע שלו לתלמידים.

הפניה לאב הבית הקלה את החששות שלי מהתחלת הפרוייקט כי אני לא מבינה בסוגי עצים ובבניית המאורה. משה הרגיע את חששותי ונרתם בשמחה להדריך אותי ואת התלמידים.

בסיום כל קבוצה יצאה הביתה עם מאורת עקבות יונקים קטנה.

פרוייקט

בעקבות יונקים קטנים

open project
user avatar

יעל קלי

מעניין מאד! אולי כדאי להוסיף עיקרון שמדבר על כך שהאקולוגיה הבית-ספרית משתנה. יש כאן העצמה של בעלי תפקידים שבדרך כלל לא לוקחים תפקיד בתהליך הלמידה

15/12/2020 17:10:26

user avatar

יעל קלי

למידת העמיתים כאן מורחבת לבעלי תפקידים אחרים מאלו שאנחנו רגילים לראות!

15/12/2020 17:11:09

user avatar

יעל קלי

אפשר להרחיב את העיקרון של "גישור בין תלמידים, מורים ומדענים" ולהוסיף גם בעלי תפקידים אחרים בבית הספר

15/12/2020 17:12:07