כניסה למערכת ספרו את הסיפור שלכם

גז הראדון - תלמידים חוקרים ומשפיעים

story image

תלמידים מניעים מחקר מדעי בנושא גז הראדון באיזור בו הם גרים, והופכים למובילי שינוי באיזור בו הם גרים.

עקרונות הפעלה

עקרונות הפעלה מתארים דרכים שונות לגשר בין תיאוריות על למידה והוראה לבין דרכי יישום אפשריות

גישור בין למידה בבית הספר והקהילה

גישור בין תלמידים, מורים ומדענים

עיסוק בתכנים מורכבים

תמיכה בויזואליזציה של נתוני לומדים

הצגת רעיונות מדעיים בהקשרים רלוונטיים ללומד

גישור בין חקר מדעי וחקר נתונים

למדו עוד על עקרונות ההפעלה

במספר בתי ספר ביישוב בצפון הארץ החליטו להתאגד ולפנות לרשות בשל חשש מהצטברות ראדון בכיתות בבתי הספר וכן באיזורים מסוימים ביישוב. כחלק מהמהלך שהחלו, הם יצרו עמנו קשר והחלה הדרכה של מספר מורים, מורה מכל בית ספר, שינחה את תלמידיו במהלך ההשתתפות בפרויקט ולאורך יחידת הלימוד. התלמידים שהשתתפו מטעם בתי הספר באותו היישוב, מדדו  כ-200 מדידות של גז הראדון באמצעות בקבוקוני הפחם הפעיל. לאחר סיום המדידות פנו שוב מבתי הספר הללו אל הרשות בכדי להציג את הממצאים, אותם חקרו בעזרת התוכנה Codap. הפעם, לא הספיק למובילי הפרויקט מטעם בתי הספר לפנות רק לרשויות, אלא החליטו שהנושא חשוב מאוד ושיש להביא לחשיפה גדולה יותר בקרב הציבור ביישוב.  התלמידים מבתי הספר השונים, יחד עם מובילי הפרויקט תכננו והוציאו לפועל "ערב ראדון" בו מרכז הלמידה העירוני היה פתוח לציבור והתלמידים שהשתתפו בפרויקט הציגו את עבודות החקר שלהם באמצעות פוסטרים, מצגות, כתבות ועוד בנושא הראדון. מטרת הערב הייתה להגיע לכמה שיותר תושבים ולהעלות את המודעות לגז הראדון בקרבם.



פרוייקט

הראדון

open project